neděle 18. září 2011

Rozum a cit

Tak jsem se rozhodla, že po dlouhé době zase něco přidám do téhle kategorie.

Protože jsem nedávno četla Pýchu a předsudek a ta knížka se mi docela líbila, rozhodně jsem si nemohla nechat ujít film Rozum a cit, natočený podle dalšího románu Jane Austenové. Už na první pohled jsem si všimla, že krajina ve filmu se podobá tomu jak je popisována v knížce. Myslím, že se povedla výborně vystihnout atmosféra románů od Austenové. Příběh paní Dahwoodové a jejích tří dcer, rozumné Elinor, Marianne, která nikdy neskrývá své city, a nejmladší Margaret, začíná ne zrovna vesele. Děvčatům zemře otec a celý zbytek rodiny se musí vystěhovat ze svého panství. Bydlení naštěstí získají u vzdáleného příbuzného, ale dvě starší sestry mají problémy se svými nápadníky. Zachová se líp rozvážná Elinor, která se chová spíš chladně, aby skryla své city, nebo Marianne, která se bezhlavě zamiluje? Všechno spěje k tragickému konci, Marianne dokonce málem umře, ale nakonec se přece jen najde východisko, a tak se slaví dvě svatby...

Mně osobně se film moc líbil, prostředí staré Anglie, výborné výkony herců... Jen na tom bylo trošku vidět, že by to chtělo být ještě trošku rozvláčnější, aby to víc vystihlo atmosféru od Austenové. Na druhou stranu si myslím, že to natočili tak akorát dlouhé a všechno by se tam stejně nevešlo... Ale každopádně to byl po dlouhé době zase jeden film, který mě vážně zaujal.

1 komentář:

  1. Zřejmě mluvíš o filmu z roku 1995, s výbornou Emmou Thompsonovou, Kate Winsletovou a Alanem Rickmanem... natočil Ang Lee. Je to jedna z nejkrásnějších a nejvydařenějších adaptací, letos jsem viděla nově natočenou, třídílnou. Byla pěkná, bylo tam toho víc, ale film má nastavenou příčku tak vysoko, že ji asi nikdo nepřekoná. Krásná hudba, kostýmy, herecké výkony, příroda... Nádhera.

    OdpovědětVymazat