úterý 20. září 2011

Kniha mého srdce - nejlepší stovka

Česká televize zveřejnila sto nejoblíbenějších knih. Já jsem samozřejmě hlasovala už v prvním kole, ale ta knížka se tam nedostala. Vybrala jsem knížku Pět dílků pomeranče od Joanne Harrisové, i když to asi není moje nejoblíbenější, protože já mám ráda spoustu knížek. Ještě nejsem rozhodnutá, pro kterou z top 100 knížek budu hlasovat, samozřejmě, většinu jsem nečetla, ale z tohohle seznamu mám několik favoritů:

Mistr a Markétka od M.A.Bulgakova
Alchymista od P. Coelha
Pýcha a předsudek od J. Austenové
Pán prstenů nebo Hobit od Tolkiena
Hrabě Monte Cristo od A. Dumase

Pro co rozhodně nebudu hlasovat (a znám to):
Egypťan Sinuhet od M. Waltariho (líbila se mi asi jen půlka knížky)
Stmívání od S. Meyer (tomu šílenství jsem nepropadla)
Odkaz dračích jezdců od Ch. Paoliniho (nebavilo mě)

3 komentáře:

  1. Taky hlasuju :) A to pro to Stmívání a pro Harryho Pottera. Jinak ono to nemusí být šílenství ta knížka je nádherně napsaná, ale nemusí se všem líbit... =)

    OdpovědětVymazat
  2. Pýcha a předsudek, Pán prstenu, Hrabě Monte Christo - skvělé tituly. To Stmívání nakonec zkus, třeba se ti zalíbí. Jsi všímavá a chytrá holka, udělej si sama názor - to šílenství tě vlastně ovlivňuje naruby. (Mně se teda zalíbilo až napodruhé, ale Pán prstenu se mi taky líbil až při druhém přečtení...) Osobně jsem hlasovala pro Harryho Pottera, ale váhala jsem i mezi Malým princem. Stmívání jsem hlas nedala, přestože se mi líbilo - ale v seznamu byly i lepší knihy.

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím s Alchymistou, i když bych to asi nezařadila mezi mé nejoblíbenější. Jinak Pýcha a Předsudek nádherná kniha od Austové:) Škoda, že jsi nepropadla Stmívání. Je to naprostá velkolepost!

    OdpovědětVymazat