sobota 8. října 2011

Žít je krásné (aneb jednou zase optimisticky)

Život je krásný.
Podlehla jsem kouzlu zahradních květin. Mám jich v pokoji celý pugét, který naplňuje celou místnost vůní jara - fialové a bílé vorlíčky, růžové pivoňky a vlčí máky, jejichž poupata vybuchují přes noc v oslnivě červené květy a další noc uvadají; každé ráno nacházím záplavu opadaných lístků na podlaze.
Život je krásný.
Je nádhera vyšplhat se v největší průtrži mračen po schůdcích na půdu a poslouchat ten ohlušující rámus kapek dopadajících na plechovou střechu. Zní to asi tak jako když jede metro, nebo možná ještě trošku jinak. Člověk může mlčky křičet spolu s přírodou. Je to fajn. A po dešti otevřít okna a vpustit do domu čerstvý vzduch, aby to i vevnitř vonělo deštěm.
Život je krásný.
Nevím, proč bychom se měli trápit, když můžeme žít.
Nevím, proč bychom měli plakat, když se máme smát.
Nevím, proč bychom měli nenávidět, když umíme milovat.
Dnes děkuji Bohu za to, že smím žít.

2 komentáře:

  1. to je dobre, ze se mas dobre. doufam, ze jsi. omlouvam se, jestli jsou nektere vylevy na mem blogu nesrozumitelne, proste pisu, co mi prijde na mysl. kdybys chtela neco vysvetlit, muzu poslat esejku:D mimochodem, na jaky ses nakonec prihlasila seminar?
    PS: To jsem nevedela, ze se daji vlci maky pestovat v byte. Jsou narocny na udrzbu? Protoze jestli 1) ano a 2) ne, jednou si je poridim do bytu. Do toho s vyhledem na mesto, s pianem Steinway a synove, zlatou sochou hubeneho meditujiciho buddhy a impresionistickym obrazem. Pardon, jestli prilis blabolim sama o sobe... :D

    OdpovědětVymazat
  2. To bylo úžasné. Cítila jsem vůni vzduchu po dešti a viděla jsem ten květinový zázrak ve váze. Gejzíry barev i stůl zdobený opadanými lístky. Opravdu krásný text.

    OdpovědětVymazat