úterý 14. května 2013

Nebehledi k nebi hledí

A/N: Můj mozek se opět rozhodl nesouvisle blábolit po vzoru loňských předmaturitních výkřiků ze tmy. (Bude průběžně aktualizováno.)

Pondělí
Kambala je filet už zaživa
- tvarově akorát na pánvičku, jen pokapat citronem.
A slizounům na hlavě rostou stromečky.
Vyjmenujte tři živočichy, kteří aktivně ryjí v písku:
Pštros.
Rak. (Na útěku před mamutem, inspirován pštrosem.)
Mamut. (Aby se nemusel dívat na svou donebevolající hloupost.)
Ale aspoň, že ten písek je před jeskyní.
Tentokrát mamut vytrvá.

Úterý
Prý jsem tele.
Tele s inteligencí nejznámějšího zástupce řádu hrabaví.
A hrabe mi, samozřejmě.
(Aspoň, že mám upřímné kamarádky.)

Středa
Pozoun je stále totéž co trombon.
Trombonista má stále tytéž kalhoty
a jen pár šedivých vlasů navíc.
Strašidlo Vindyš břinklo na činely.
A to je konec pohádky.
(Hlavně, že přišel teplý Vaněk.)

Čtvrtek
Jde oblovka, oblovka s máslem
a potká oblovku s máslem se salámem.
"Můžu jít s váma?"
Místo dvou malých roztomilých šnečků
mám teď na krku
čtrnáct nechutně žravých achatin.
Musím si dát pozor na omítku.

Pátek
Chtěla bych být Bellis perennis
- krásná a vytrvalá -
ne ta modrá kytka,
která každou chvíli ztrácí hlavu.
Na cembale rozhodně nenajdete nápis "lilek".
A upřímná vřelost bolí víc než zmatený chlad.
(Musím dát ještě leccos dopořádku.)

Sobota
Ráno mě vzbudil liják
jako z příběhu o výletě s paní Láryfáry.
Chtěla jsem najít pirátskou minci
- pro štěstí, které budu potřebovat -
ale místo toho jsem si vyzkoušela SN2 substituci
na svém deštníku.
Cedníkovali jsme
a pozorovali vylarvování.
(Kukla jepice je nesmysl,
a přesto mi tak přirostla k srdci.)
Kukačka nekuká, to kukaččák.
(Doufám, že nebudu muset prát šátečky, nenašla bych sílu.)
Tentokrát jsem raky opravdu viděla.
Snad se mi ještě poštěstí uvolnit tu napodobeninu ataxanthinu.
Aby už nebylo pozdě.

Něděle
Přát druhému člověku štěstí je někdy tak těžké
jako procházet se v bouřce beze strachu.
Ale ještě těžší je dívat se na cizí neštěstí
bez možnosti jakkoliv pomoci.
Rozrazil neopadává.
Ale když nebe se tak snadno nechá dojmout...

Žádné komentáře:

Okomentovat