sobota 21. července 2012

Den první

Ano, i já se nakonec přidávám. Tak mě tu máte i s mou napůl překonanou nechutí k řetězákům.

Den první - Deset věcí, které bys v tuto chvíli chtěla říct deseti různým lidem.
Den druhý - Devět faktů o tobě.
Den třetí - Osm způsobů, jak si získat tvé srdce.
Den čtvrtý - Sedm věcí, nad kterými často přemýšlíš.
Den pátý - Šest věcí, o kterých si přeješ, abys je nikdy nebyl býval udělal.
Den šestý - Pět lidí, kteří pro tebe hodně znamenají (bez jakéhokoli pořadí).
Den sedmý - Čtyři věci, co tě dokážou znechutit.
Den osmý - Tři věci, které tě vzrušují.
Den devátý - Dva obrázky, které vystihují tvůj život v tuto chvíli a proč.
Den desátý - Jedna zpověď.

Den první - deset věcí, které bych chtěla říct deseti různým lidem

1. Chybíš mi, má drahá pohádková babičko! Vím, žes říkala, ať se ptám, dokud můžu. Ale copak se dá naptat do zásoby? To je jako chtít si schovat kousek tepla z letních veder na zimu.

2. Snad se může zdát, že už všechno bylo vyřčeno. Že jsme si všechno, co jsme si měli povědět, už dávno pověděli. Že už se nedá vymyslet nic nového, co bych Ti teď mohla říct. Přesto zrovna pro Tebe toho mám nejvíc na srdci. Třeba bych Ti ráda řekla, že jsem se taky nakazila - tenkrát, když pejsek a kočička ještě spolu hospodařili - jen jsem tehdy neměla odvahu přiznat to. A ještě něco - ano, vím, že tohle jsem už asi stopadesátkrát zdůrazňovala - ale prosím Tě, dávej na sebe pozor. Mám o Tebe strach. A nedělám drámo. Tečka.

3. Vám už jsem toho taky hodně napovídala. A ještě víc jsem Vám toho napsala - mohla jste si počíst o ementálu a hruškách, o igelitce naruby, o labyrintech, o plápolavém pláči a o úvahách nad použitím písmen s a z v jazyce českém. Teď už toho vlastně moc nezbývá - snad jen zeptat se, jak se daří Vaší fififjonce. Já už jsem totiž taky pochopila, proč se člověk nemá rozplynout v ostatních. A že mi to trvalo.

4. Kdyby se mě někdo zeptal, koho považuju za člověka s nejkrásnějšíma očima pod sluncem, označila bych Tebe. Víš to? (Vlastně je asi hloupost takhle se ptát, když odpověď znám - stejně jako všechny ty další odpovědi.) A nezapomeň - vakuum je všude.

5. Vím, že Ty víš. A je docela legrace pozorovat, jak si myslíš, že víš a že já nevím, že Ty víš. Přečíst si něco je ostatně vždycky snazší než si to domyslet, ne?

6. Má milá Porthosko! Říká se, že v nouzi poznáš přítele. A já jsem Tě v té Tvé nouzi nechala pořádně vymáchat. Chtěla jsem Ti pomoct… ale prostě to nějak nešlo. A doteď si to vyčítám. Vlastně mi ani nepřísluší nazývat se Tvou spolumušketýrkou - tehdy jsem se vůbec neřídila heslem "Jedna za všechny a všechny za jednu!". Už jenom proto, co jsi pro mě za všechny ty roky udělala, jsem se měla víc snažit.

7. Jsi pro mě jedna velká záhada. Fascinuješ mě - třeba tím, že si ve dvě hodiny v noci umíš povídat o přísadách do vanilkové zmrzliny. Docela dobře bych si dovedla představit, že bychom mohly být spřízněné duše, ale na to Ty příliš ráda mizíš. Až jednou budu chtít vydat knihu, ozvu se Ti.

8. Uklízení na Tvé hlavě se klidně ujmu. Já bych zase potřebovala někoho, kdo by mi uklízel v hlavě. Docela by se mi hodilo občas protřídit nafialovělé smetí ze zatuchlých koutů a vyhodit přestárlé Mileny (ne milenky, propána, zas ty hloupé asociace!), kterým už dávno nikdo nemůže rozumět, ale sama na to nemám odvahu.

9. Už jenom pro tu legraci bychom někdy někam měly vyrazit úplně stejně oblečené. Co na tom, že by si kdekdo ťukal na čelo?

10. Pane, co jste šel kolem a co Vám stále vykám, ačkoliv bych nemusela (víte, že slovo "vykat" je od slova "zvyk"? - jsem tedy zvyklá vám vykat) a který jste někam zmizel, jestli půjdete cestou zpátky zase kolem, zanechte aspoň nějaký odkaz na poezii. Ráda si rozšířím obzory.

5 komentářů:

  1. Wow, tohle je silné. Interní fórky ani cizí Mileny samozřejmě nechápu, ale stejně se to hezky čte. Muhaha, baví mě hádat, kdo je kdo, a myslím, že mám víc jak půlku :)
    Jednou za čas je třeba provádět mozeční debordelizaci (v mém případě deratizaci).

    OdpovědětVymazat
  2. Já Vás, slečno, zcela chápu. Sám mívám problémy s tykáním/vykáním u některých osob, přičemž je mi docela záhadou, dle jakých kritérií se můj mozek při tomto rozdělování řídí, neboť věk, pohlaví, funkce a ostatní obvyklosti to jistě nejsou. Takže máte-li tyto potíže pouze na internetu, můžete být ještě spokojená.
    A opět jsem nikam nezmizel, jen se stále ještě pohybuji mezi naprostou únavou z práce, „absolutněbeználady“ náladami apod., což mi nebrání ve čtení, nicméně komentovat se mi už povětšinou nechce. Berte to tedy tak, že dokud mlčím, souhlasím.
    Ohledně poezie Vás asi zklamu, neb jsem po vzoru mladé dámy Yominis začal knihy pouze recyklovat, takže se pořád dokola přehrabuju v Bolesti od Holana a v těch profláknutých Francouzích a kořením to Kafkou, který se napodruhé jeví ještě daleko lepším. I když možná je to jen těmi všude možně založenými jízdenkami s rok starým datem, které mu dodávají lehce nostalgický ráz.
    Napadá mě jedině Filip Topol a jeho Střepy:  http://www.youtube.com/watch?v=SSP2TFHu4Zk

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Je pravda, že u mě je to s tykáním/vykáním opravdu trochu jiné - já radši, ať už jsem kdekoli, "preventivně" vykám téměř všem (samozřejmě kromě malých dětí a lidí, které znám dlouho - ale i tady mívám problém, pokud se po delší době setkám s dospělým, kterému jsem dřív tykala), což ovšem často zapříčiňuje situace poněkud komického (a často i ztrapňujícího) rázu. Tak například jednomu klukovi od nás z ulice (jen o málo strašímu než já), pořád tvrdošíjně říkám "Dobrý den!", ačkoli on mě zdraví slovy "Ahoj!" nebo "Čau!", protože kdybych to teď změnila, třeba na "Ahoj!", bylo by to snad ještě trapnější než doteď... Takže myslím, že nemám potíže jen na internetu :), ale mohla bych mít i nějaké horší nešvary, ne? (A taky, že asi mám...)
    Jinak já taktéž recykluji, ale jen občas - teď se pořád pitvám v sebevrahovi z Nezvalova Edisona (naposledy to bylo v němčině... opravdu povedený překlad) a Romance pro křídlovku mě taky stále nepřešla.
    A děkuji za odkaz, poslechnu si, až budu někde, kde bude internet nějaké použitelné rychlosti...

    OdpovědětVymazat
  4. Hehe, máme to skoro stejně. Zrovna nedávno jsem byl vyzván k tykání jednou paní z práce, ale tuze mi to nejde, takže vznikají paskvily typu "Ahoj, tak jak jste se měla o víkendu?"...
    Já si nedávno koupil Oněgina, tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat
  5. Jo tykání a vykání mi taky dělalo problém. Nejvíc v práci, kdy jsem měla tykat starším kolegyním (byla jsem k tomu vyzvána) a dělalo mi to problém. Trochu jsem to vyřešila tím, že jsem jim říkala jménem a vykala. Pak to časem nějak přešlo do tykání.
    Na internetu tykám téměř každému, jen když se mi autor blogu zdá být hodně odtažitý a velekorektní a přezdvořilý, tak vykám.
    A k babičce a ptaní se, dokud můžeš... stejný problém mám u mamky. Která už není a já si teď uvědomuju, že některé věci se už nedozvím, protože už mi je nikdy neřekne.

    OdpovědětVymazat