úterý 5. června 2012

Neřekl jsem ti, že to bude snadné, ale že poznáš pravdu...

Po čtvrt roce od vytvoření přežívacího plánu číslo jedna je na čase tento plán zhodnotit.

O co že to vlastně šlo?
Takže, plán do budoucna:
1. Prohloubit začínající přátelství se skrytěnkami a obrněnkami.
2. Zjistit, proč ptáci zůstávají celý život na místě, když mohou letět, kamkoliv se jim zachce.
3. Znovu se přesvědčit, jestli se svět vejde do sto slov.
4. Vyzkoušet, jestli mi letošní desátý březen provede totéž, co loňský druhý duben.
5. Nespálit si vlasy mimozemskou helmou.
6. Detailně se seznámit aspoň se třiceti smysluplnými knihami.
7. V květnu prozkoumat dva světy.
8. Experimentálně poznat, kolik informací pojme lidský mozek.
9. Koupit si Obrazové dějiny filosofie. Nebo aspoň Romanci pro křídlovku.
10. Prohlásit rozum za kacíře.

A jak se mi dařilo?
1. Ještě nebyla možnost splnit, přesouvá se na období od října dál.
2. Nesplněno.
3. Splněno.
4. Splněno. (Odpověď zní ne.)
5. Splněno.
6. Splněno (v rámci možností, slovo detailně bych možná raději vypustila).
7. Nebyla možnost splnit, přesouvá se na červen nebo na jakoukoli pozdější dobu.
8. Splněno.
9. Splněno.
10. Zatím nenalezena odvaha. Však ono to počká. Hm.

Přežívací plán číslo dvě je již (téměř) vytvořený, ale tady se tím chlubit nebudu, neb je poněkud rozsáhlejší a méně milenovatý.

Protože vážně ráda vytvářím všeljaké seznamy, mám ještě třetí, obsahující filmy, které "prostě musím vidět", jak mi bylo sděleno (a s kterými jsem za ostudu, když se příznám, že jsem je ještě neviděla).
Ve čtvrtek jsem zhlédla Matrix. A vlastně se mi až překvapivě líbil.
Ačkoliv kdyby to tak ve skutečnosti bylo, jsem si téměř jistá, že já osobně bych patřila k těm lidem, kteří budou raději žít v iluzi. V iluzi toho, že je vše v pořádku. Raději bych si vzala modrou pilulku. Když jsem tohle jednou prohlásila při hodině filosofie (brali jsme zrovna Descarta a jeho metodickou skepsi a pouštěli jsme si ukázky z Matrixu), Filosofka se tomu divila. Ona sama by totiž zcela jistě sáhla po té červené. Asi je to správný přístup. Ale jenom pro někoho, kdo na to má sílu.
Po tom, co jsem zjistila, jak může být poznání pravdy bolestivé, už bych asi neměla odvahu na to, abych si také vzala červenou pilulku.
Platóne, ty bys ze mě asi neměl radost, co?

4 komentáře:

  1. Jedním slovem? Vynikající.
    Tvůj plán se mi líbí. Senzační předsevzetí.
    Tvé odpovědi mě pobavily. I když byly skoupé...
    Seznamy mám taky ráda. Deset věcí, které se mi líbí, deset věcí, které se mi nelíbí, padesát filmů, které chci ještě vidět, stopadesát knih, které chci ještě přečíst (deset je opravdu málo :-))...
    Jsou to zábavné hříčky, ale přitom i užitečné, protože když píšu odpovědi,musím zapátrat v paměti a ledacos si oživím.
    Matrix? Výborný film! Od shlédnutí Matrixu říkám, když nemůžu něco najít (tužku, mobil, klíče) - zase je chyba v programu.
    A nevím, jestli bych měla odvahu vzít červenou pilulku. Pravda je tvrdá a ne každý má dost odvahy jí čelit. I když, žít v iluzi nevědomě je dobré, ale zvolit si iluzi vědomě, už trochu pokřivuje ten svět...

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se vyžívám v seznamech.
    K matrixovskému dilematu - já bych asi snědla obě pilulky zároveň a pak si volala záchranku :D (Nebo nad nima nerozhodně seděla a psala si seznamy důvodů pro a proti.)
    Mám špatnou zprávu: O víkendu musím jet s našima pomáhat na chalupu, takže z pikniku ani z maratonu nic nebude :( Achjo. Nic nestíhám a je mi na nic, brekeke.

    OdpovědětVymazat
  3. Jedna věc je nemít odvahu vzít si červenou pilulku... a jiná věc je být tak zbabělá, že bych se bála vzít si jakoukoliv z nich. Ne, vážně. Já být v jeho kůži, tak si myslím, že mě nadopovali, mám halucinace a oni (tlupa neznámých týpků z toho jeden celostátně hledaný) se mi teď ještě snaží cpát další pilulky? Pche, tak hloupá nejsem. Takže bych se z toho snažila co nejlépe a nejrychleji vybruslit, a pak šla na psychiatrii, ať mi nějaké prášky dají oni. Asi tolik k mému odhalování skutečné reality :-D

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: No... můj seznam knih, které chci přečíst, jsem nečíslovala, ale myslím, že přes stovku to asi bude... :-)
    Ale těch  1001 knih by mě vážně zajímalo, jaké tituly tam byly doporučeny.
    Ovidius?
    Dekameron?
    Alenka v říši divů?
    Odyssea?
    Tři mušketýři?
    Most přes řeku Kwai?
    Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše?
    Babicovy dobroty? :-)

    OdpovědětVymazat