pondělí 21. května 2012

Tak sa sebe ukloníme a naposledy si zamávajú dlaně...

A/N: Maturitní týden...

Pondělí
Bez konce láska je... Zklamanáť láska má.
Už chápu, proč Neruda
před mší svatováclavskou
tiskl vrabčáčka v dlani.

Úterý
Kukla může být volná, soudečková nebo mumiová.
"Obejmeš mě prosím?" chtěla jsem říct.
Přání zůstala nevyřčená a nevyslyšená,
r(/R)omance se nekonala.
(Patnáct mínus jedna.)
Ale co, třeba se z dialogu Poutníka a Kukly
přeci jen něco vyvrbí...
Kuklo, kuklo, tebe se nepustím!
Kéž by.

Středa
Guláš uvařený z breber a plevelů,
v němž probíhají neidentifikovatelné chemické reakce...
Ááááááááá!
Zítra poprava.
Jen si vybrat ten nejvhodnější materiál na gilotinu.
Tak co - chromová, vanadová nebo wolframová ocel?
Kterou to bude nejmíň bolet?

Čtvrtek
Chce se mi trochu smát
a hodně brečet.
Objala mě prázdnota.
(Vakuum je všude, vzpomínáš?)
Maturita zdolána.
Teď však přichází mnohem těžší zkouška
jménem Nový začátek.
Tu na výbornou nejspíš nesložím...

Pátek
Jen z rádia hlas
těší nás
předpovědí počasí...
(Cenzura výlevu.)
(Cenzura výlevu.)
(Cenzura výlevu.)
(Cenzura výlevu.)
(Cenzura výlevu.)
(Cenzura výlevu.)
Neumím žít.
Je to v háji.
Dnes večer se bude plakat nad rozlitým mlékem.

3 komentáře:

  1. Eliade, teď jsem se lekla, že to tady míníš zabalit.
    Podle básně vidím, že je to téma, nebo spíš jen nadpis.
    Doufám, že budeš pokračovat dál, tvá dílka se mi líbí, i když se sem poslední dobou často nedostanu, ale sleduji tě, pořád tě sleduji... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ad [1]: : Eliade, sledují tě... ;)
    Yahoo, první komentář in english od tebe!
    Díky za podporu, člověče. Spíš bych měla utěšovat já tebe než ty mě, to ty tady maturuješ. Ovlivní tvůj výkon nějak, když se ti přijdu na něco podívat? Např. na češtinu? (Nevím ale, kdy ji máš...)
    Než ti tohle všechno skončí, seženu si na prázdniny praxi v Bohnicích, abych nám tam předem obhlídla terén, a za rok touhle dobou se tam nechám zavřít :) Počkáš na mě?
    Jo a nejsem bulimička, mám sklony spíš k záchvatovitému přejídání. Píšu na to psycho-seminárku, škoda, že je má osobní Běta dočasně zaneprázdněná :D
    Proč Neruda tiskl v dlani vrabčáčka?

    OdpovědětVymazat
  3. Tak co, jak ses cítila? A jak jsi dopadla? (Ačkoli to je vlastně nepodstatná otázka, protože tě zaprvé znám a zadruhé by tu v případě prohry byl nálev jiného typu :))
    Možná je dobře, že sis nevytáhla nějakého svého oblíbence, to bys na sebe měla příliš vysoké nároky a potom třeba byla zklamaná a znechutili by se ti.
    Jaký přežívací plán jsi pro nás vymyslela? Povídej, přeháněj, esejuj. Nebo možná klidně až zítra či pozítří, až budeš mít všechny ty brebery za sebou.
    (Radši na tebe moc nebudu myslet, aby tě na potítku nepřepadla škytavka ;))

    OdpovědětVymazat