středa 29. února 2012

Achilles a želva

V koupelně na stěně
nám visí velké zrcadlo.
Vytváří obraz reality
- ale je to snad realita sama?

Jednou jsem si hrála.
Ukázala jsem zrcadlo naší želvě.
Ukázala jsem zrcadlu naši želvu.
Nechala jsem dvě reality,
aby se protly
v jednom časovém okamžiku.
Želva se nepoznala.
Škrábala mě a kopala,
jen aby se mohla dotknout
té na druhé straně.

Události posledních dnů
nastavují zrcadlo mně.
Ale já se nechci vidět.
To, co vidím, se mi nelíbí.
Škrábu, koušu, kopu.
Ale nepomáhá to.
Prosím ty ruce,
které mě u něj drží,
aby mě pustily
do světa, kde je něco jiného
než já,
zrcadlo
a zase já.

Vidím se.
Ale pořád mám šanci.

Achilles želvu nikdy nepředběhne.
Pokud se želva neschová do krunýře.

3 komentáře:

  1. Bájo. I jako próza by to bylo bájo.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera. Tohle je můj šálet kávy, který sice neumím vytvořit, ale umím ocenit ty, kteří ano.
    Achilles a želva tomu dodaly tu poslední tečku k dokonalosti. :)

    OdpovědětVymazat