pátek 22. února 2013

Search and capture

"Tohle je jen takový výtah toho nejdůležitějšího z biochemie. Základní fakta bez nějaké omáčky."
Když si chci tu knihu půjčit, zjišťuji, že má přes osm set stránek. To je mi tedy opravdu výtah toho nejdůležitějšího... Ačkoliv oproti učebnici biochemie pana a paní Voetových je to opravdu jen takový drobeček, malý kapesní průvodce. A navíc není anglicky. Docela milé počtení před spaním.
---
Když jsem včera ráno vyšla z domu, oslnilo mě slunce. Jasné zimní světlo se odráželo od tisíců miniaturních zrcadel, těch zmrzlých krystalků vody, které jsou samy o sobě malým zázračným světem.
(Stejně jako v den, kdy jsem se dívala, jak se třpytí vzduch
a byla jsem šťastná,
tak šťastná.)
V mém světě jsou také zázraky. Stačí je najít.
A proto jsem začala s přestavbou. Rozebírám své plány na malé částečky a zase je skládám. To, co vytvořím, hned zničím. Pokud se mi to tedy nezdá být v dané chvíli nejvhodnějším řešením. Jako dítě, co si hraje se stavebnicí a nechce postavit nic konkrétního; jenom když mu náhodou vyjde něco hezkého, na chvíli si to nechá. Nevím, jak dlouho to potrvá. A možná se nakonec jen vrátím na začátek.
Protože všechno je kruh.
(Kromě molekuly ozonu samozřejmě.)

Žádné komentáře:

Okomentovat