sobota 16. února 2013

Kyselina acetylsalicylová

Mám rýmičku. A taky trošku kašlíček.
(Můžu se od tebe napít?" zeptal se.
"Radši ne. Mám nemoc na sedm, která je pro muže smrtelná. Nerada bych tě měla na svědomí…"
"Cože?" podivil se.
"To neznáš?" Teď se divila zase ona.
"Ne. Co to je?"
"Hádej."
"No," počítal na prstech. "Ženská je na šest, tak já nevím."
Zasmála se. "Rýmička přece!" Podala mu láhev. "Ale jestli se nakazíš, není to moje vina. Já tě varovala.")
Všichni víme, jak to pokračovalo. Ta nemoc přešla. Teď mám podezření, že to byla jen citová hypochondrie.
Ale přesto… bylo to asi nejkrásnější vyznání lásky, jaké jsem kdy četl, jak mi kdosi napsal do komentářů.
Kde jsou ty časy? Na prach shořely. Jako ty lesy ve známé dětské říkance. A je potřeba, aby ten prach vzala voda. Proto ho holou rukou smetu do umyvadla. Než mi propálí dřevěný stůl.
A potom… Co potom?
Dnes kolem půlnoci jsem si v horečkovitém polospánku cosi naplánovala. Zvláštní je, že mi ten plán nepřišel neuskutečnitelný ani ráno. Jen už si nejsem tak jistá, jestli bude funkční. Jenže tím krokodýlem se už prostě musí něco udělat.
Ale předtím se půjdu pořádně najíst. I tak se totiž dá bojovat proti rostoucí entropii. Je to mnohem jednodušší způsob. Ačkoliv ne tak trvalý.
"Buňky musí neustále vynakládat energii na to, aby nepřecházely do jednodušších forem. Příště, až si k obědu dáte pět knedlíků, tak přemýšlejte, k čemu je vaše tělo potřebuje. Třeba je totiž použije zrovna k tomu, aby zajistilo, že všechny vaše buňky nebudou kulaté."
Tolik slavná knedlíková teorie.

Žádné komentáře:

Okomentovat