středa 27. května 2015

Point of no return

A/N: Online reportáž z bojiště, bude průběžně aktualizováno.
Přiložené foto nejen dokumentuje utrpení předstátnicové, ale taktéž vypovídá mnoho o mém vztahu.

Pondělí
V noci skládám státnice
z oboru Botanika a literatura
Musela bych přečíst
jenom tři knihy

Úterý
Tučňáci věší
ryby na tabuli
a já si splétám lano
z cytoskeletu
Intermediární filamenta
jsou prý mimořádně pevná
Kolik toho unesou?

Středa
Citranž, lemonquat a lemandarin
Citremon, limquat a citrumelo
Brzy se začnu
tvářit kysele

Čtvrtek
U kávy
poslouchám hudbu od žida
(Kofein
je derivátem purinové báze)
Nejsou snad
heterocykly něčím,
co se v životě opakuje
stále dokola
a pokaždé trochu jinak?

Pátek
Pyruvát: "Aladin je jednička - čistí servis three-nitrátem glycerolu."
Oxoglutarát: "Dvě glukosy galantnímu argonautovi z historie, prosím!"
Oxoisovalerát: "Třetí leukocyt se isoluje na valníku."
Oxalacetát: "Čtyři sparťani v chřestu…"
Oxoadipát: "Trp, lysko, máš za pět!"
NIH: "Šest tyrkysových fenek…"
SAM: "Metanol má poslední slovo."
Tak jste se mi vrátily, mé věrné kamarádky
Asi se odstěhuji k chobotnici
s vámi
Když můj milý opovrhuje
podmořským životem
("Co jsi mi to poslala za hrůzu?")

Sobota
Voníš po omítce
a z uší se Ti sype modrý sníh
Když usínáš
cukají Ti prsty
Když spíš
vyznávám Ti své city
Aby Tvé mlčení
nemluvilo

Neděle
Přímá repetice typu Jelen-Jelen
mi vždycky spolehlivě zvedne náladu
Možná proto, že molekulární biologie
mě do této repetice
pokaždé ochotně zařadí

"A nenasypal jsi mi do té snídaně něco, že máme takhle oddělené porce?"
"To víš, že jo. Kokain."

"Tos měl říci hned, že to jsou banány z Lidlu."

Žádné komentáře:

Okomentovat