středa 5. června 2013

Nemáš slov, patrně všechna patří jiným

A/N: Opět bude průběžně aktualizováno.

Pondělí
Stověžaté matičce je zase jednou ouvej
a i jiným
- někde už na polích chytají kapry.
Kytky jdou stranou.
Bobřík botanický
je velmi smutný.
Také má rád vodu, jen ne v takovém množství.

Úterý
Zíráním na zprávy nikomu nepomohu.
Zíráním na facebook taky ne.
Tam stejně tvrdí, že povodně nejsou to,
co by nás teď mělo nejvíc trápit.
A přesto jenom zírám.
Na televizi.
Do počítače.
Do stropu.
Kombinace nutnosti něco udělat a nicnedělání
způsobila naprostou paralýzu.
Některé látky se prostě dohromady nesnesou.

Středa
Už chápu, jak se cítil Noe,
když po čtyřiceti dnech vysvitlo slunce.
A přesto mi v hlavě nelétají bílé holubice,
ale černí netopýři.
Chtěla bych jednou jedinkrát
udělat správnou věc.
(Když zadáte do googlu heslo
"jak se naučit pomáhat",
objevíte pouze články o výchově dětí.
Asi už je tedy pozdě.)

Čtvrtek
Začínám se sama sobě
vymykat z rukou.
Spustila se ve mně řetězová reakce,
která nejde zastavit.
Za chvíli to už ani nebudu já.
Ale pan Schrödinger je jako kvantová fyzika.
A vždycky bude.

Pátek
Iontová vazba je jako Robin Hood,
kovalentní zase jako zidealizovaný komunismus.
Homosalát není žádná urážka
a i takový kaprolachtan dovede být užitečný.
Ohrwurme, nech mě!
Slibuju, že už ten klavírní koncert
nebudu poslouchat,
nebudu,
ne-budu,
ne-
budu.
Budu.
Je totiž jako kafe.
Tomu taky přicházíte na chuť postupně.

Sobota a neděle
Chemie na mě číhá za rohem
a alkoholy jsou podezřele v centru dění.
Tohle není žádná hra.
Toto je plán válečného tažení.

Žádné komentáře:

Okomentovat