sobota 4. dubna 2015

Druhý dopis

Téma: Teď se nedívej
Fandom: Evžen Oněgin

Píšu Vám – píšu Vám tak jako kdysi,
v snaze vplést do sítě vět,
co raděj než do slov, za popisy,
skrývá se v hrudi uprostřed.

Váš list vzbudil to, co spalo zachumlané
v pokrývkách času. Pak se tu náhle ukážete.
„Teď ne. Teď se prosím nedívejte, pane“
přeji si říci. „Tohle Vy spatřit nemůžete.“

Viděl jste trosky mých obranných valů,
postavených kolem prázdna z cihel žalu,
v nich mou lásku, jež nezměněna plane.
K večeru však nevzkřísíte ráno, pane.

Buďte sbohem. A už jděte,
snad v světě štěstí naleznete.
Nikdy na Vás myslet nepřestanu.
Vy však prosím zapomeňte na Taťjanu…

A/N: Ani druhé drabble v dubnu ještě nikoho nezabilo...
Napsáno v rámci DMD na www.sosaci.net/dmd

4 komentáře:

  1. Tohle je neuvěřitelně skvěle napsané! Většinou se mi básně nelíbí, často mi vadí, že tam třeba nesedí nějaký rým nebo že se to tomu rýmu podřídí na úkor sdělnosti. Že je to buď moc říkankovité, nebo moc nucené. Ale tohle je super a vůbec tomu není co vytknout a má to takový zvláštní, hezký náboj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! (Až se divím, že se to líbí, protože se mi ta slova právě nějak nechtěla vejít do rýmů, když jsem to psala.)

      Vymazat
  2. Skoro bych si myslela, že to napsal sám Puškin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem poctěna, ačkoliv chudák Puškin by jistě byl jiného názoru. Oněginskou sloku by se mi asi takto napsat nepodařilo...

      Vymazat