středa 14. května 2014

Traumata pana Merlíka

Téma: Přizdisráč

V naší malé vesnici se žilo přímo královsky. Většinou tam tedy bývala trochu nuda, ale tu všichni vydatně zapíjeli po večerech v jediné hospůdce. Já měl to štěstí, že jsem vyrůstal nedaleko a že mě místní štamgasti neustále zásobovali zbytky ze svých pijatik.
Někdy ovšem přispěli i něčím jiným. Tyhle typy jsem z duše nenáviděl (jeden přicházel dokonce opakovaně) a doteď kvůli nim trpím depresemi. Dostal jsem totiž přízvisko smrdutý, určitě kvůli nim. To nemohli chodit na velkou někam jinam než na kraj mé zahrádky?!
Ale i to bych vydržel, teď jsem na však umření – v naší hospodě vybudovali záchod.

Závěrečná poznámka: 
Merlík smrdutý (Chenopodium vulvaria) je velmi nitrofilní bylina, která v minulosti ráda rostla právě u zdí hospod (protože tam ani v nejmenším netrpěla nedostatkem močoviny a podobných látek). Nyní ovšem s rozvojem kanalizace a hygieny ztrácí svá stanoviště a začíná být ohrožená.
Druhový název smrdutý si ale vysloužil kvůli vysokému obsahu methylaminu.
Více o tomto typu vegetace se můžete najít třeba tady: http://flora.upol.cz/vegetace/info/9309-Malvion-neglectae.html

Žádné komentáře:

Okomentovat