neděle 11. května 2014

Má nejsladší

Fandom: Věda ve sto slovech
Téma: Na cestách

Umírám hlady. Prosím, pomozte! Nejsem vybíravá, ale kdybyste mi přeci jen vybrat dali, upřednostňovala bych nějakou cukrovinku. Jsem ubohý tulák, celý život trávím na cestách za potravou. Neslouží mi zrak ani sluch a v prostoru se moc neorientuji. Nezbývá mi než se pohybovat sem a tam, až konečně zavětřím nějaké jídlo. A ani pak neumím jít přímo.
Vidíte? Nabrala jsem špatný směr! Musím se otočit a hledat nanovo… Á! Výborně! Jsem znovu na stopě. Ale musím se zastavit. Ne, zase chyba! Vezmu to jinudy…
Ach, kde jsi, má jediná, má nejlepší, má nejmilovanější?
Kde jsi, glukózo, mých nejsladších 36 ATP?!

Závěrečná poznámka: 
Právě jste byli svědky strastiplného putování bakterie E. coli za potravou. Kvůli své malé velikosti totiž neumí poznat směr, kudy se za ní vydat, a ani by o tom neuměla informovat svůj pohybový aparát. Proto se pohybuje náhodně a chaoticky a pouze prodlužuje délku pohybu do směru, kde je vyšší koncentrace nějaké živiny.
(Osobám vzdělaným v této problematice se omlouvám za případné faktické chyby, pokud tam nějaké jsou, můžete mě upozornit.)

Žádné komentáře:

Okomentovat