neděle 3. března 2013

Jakou barvu srsti má Schrödingerova kočka?

Po tomhle týdnu:
1. Umím i z fotky kočky odhadnout, jaké geny pro zbarvení srsti asi má. A tak teď ze sebe sypu písmenka i při pohledu na našeho králíka. Kdyby byl kočka, pak by měl zhruba takovýto genotyp: BB, DD, XoY, cbcs, aa, ii, Ss, ww, což znamená, že jeho základní barva by byla černá, neměl by žádnou alelu pro rezavou barvu (a navíc by měl jen jednu její kopii, neboť je sameček a má tedy jen jeden chromozóm X, který tento gen nese), měl by tzv. tonkinské zesvětlení (neboli tmavá barva jen na koncových částech těla, ale rozdíl od ostatních oblastí by nebyl tak velký, jako u siamského zesvětlení), neměl by žádnou alelu pro mourovací kresbu (to znamená žádné tečkování, tygrování či mramorování), neměl by ani tzv. tipping (to, že jsou chlupy barevné pouze na konci), dál by nesl alelu, která způsobuje špatnou migraci melanocytů na břišní část těla (má tedy bílou náprsenku, břicho a tlapky), ale není albín.
2. Už vím, jak moc inbrední jsou potomci anglické královny Alžběty II. a jejího manžela, což v podstatě říká, jak jsou si oba manželé příbuzní (kvůli příbuzenským sňatkům ve šlechtických rodech).
3. Vám mohu říci, jaký je rozdíl mezi lososovým, růžovým, karmínovým, karmínově růžovým a jahodovým zbarvením květu šalvěje (přičemž ona jahodová vypadá jako jahody přetřené silnou vrstvou barbínovského laku na nehty).

Ale tím pozitivní zprávy končí.

Dále jsem totiž tento týden:
1. Rozbila svůj oblíbený keramický hrnek (už druhý za poslední dobu) při zahlazování stop po pečení dortu tak, že z něj zbyla jen hromádka střepů.
2. Nešla na dvě důležité přednášky, i když jsem na ně jít mohla.
3. Utratila své poslední peníze za kýčovitý cestovní deník u Vietnamců.
4. Odmítla jít na sborový ples, ač jsem se tam původně docela těšila.
5. Zklamala svého tátu, když jsem mu ke kulatinám nedala nic zvláštního, ale pouze nehotový, nepromyšlený a nicneříkající soubor fotek, který nezachránilo ani to, že jsem nad ním strávila soustu času a část páteční noci a že po tomhle půlnočním řádění vypadal můj pokoj jako po výbuchu (lepidlo ze stolu jsem nesmyla doteď).
6. Naslibovala spoustu věcí, které jsem nemohla splnit, protože jsem neodhadla své časové možnosti.
7. Kvůli své lenosti nedokázala uklidit dům před příjezdem příbuzenstva, takže jsme to opět museli řešit systémem sběrných krabic a košíků. (Pavouci na stěnách zůstali, přeci jen by teď těm chudáčkům umrzly nožičky, kdybychom je vyhodili ven, že...)
8. Si málem upálila ruku, když mi začala od trouby doutnat chňapka, a při přípravě slavnostního oběda (nakonec nebyl ani moc slavnostní, ale zato pořádně studený) jsem skoro zbořila kuchyň.

Jsem opravdu šikovná. (A příště budu zase psát v milenách, aby to trošku skrylo moji neschopnost.)
A teď mě omluvte, jdu napravovat vzniklé škody, dohánět všechno, co jsem kvůli nedostatku času odložila na později, a v neposlední řadě strávit příjemné odpoledne s učebnicí biochemie, která mi zatím posloužila pouze jako předmět k zatížení fotoalba po nalepení fotek.

5 komentářů:

  1. Co jste vařila?

    OdpovědětVymazat
  2. Dělala jsem zapečené krůtí řízky se sýrem a broskvemi...
    Ale jinak dobře vím, že i Vy patříte mezi lidi, u nichž mám nějaké ty resty :). Nebojte, hned jak budu mít trochu času, pustím se do veršování.

    OdpovědětVymazat
  3. Schrödingerova kočka je zcela jistě modrobílá. Ovšem na obrázcích vypadá prachobyčejně strakatě, protože se do učebnic obvykle kreslí jednobarevným inkoustem.
    Proč si jseš tak jistá, žes tátu zklamala? To se tak tvářil? Nebo máš jenom pocit, žes ho zklamala? Vsadím se, že to nebylo zas tak hrozné, aspoň sis s tím dala práci. Mně se už párkrát povedlo dost dárek pro taťku podcenit, ale myslím, že se z toho docela dobře vzpamatoval.
    Střepy nosí štěstí. A kýčovité cestovní deníky je třeba kupovat, i kdyby jen u Vietnamců a za poslední peníze. Takže mi to vlastně přijde spíš jako pozitiva než negativa.
    Jo a lehké popáleniny bych já osobně brala také jako pozitivum. Mám ráda malé jizvy, víš? Hlavně když se k nim pojí příběhy. "To jsem tenkrát byla v prváku na střední a vůbec nic nestíhala a popálila jsem se při přípravě studeného oběda." No nezní to skvěle?  Aspoň jako konverzační téma. Tedy ne že bych Ti přála samotný proces vyrábění jizev.
    Však ono to nakonec nebude tak zlý ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že kdyby tvůj králík byl kočka, tak by trpce litoval, že není králíkem :-D
    A 3x hurá pro kýčovité cestovní deníky! Ty rozhodně mezi zápory nepatří! ;-)
    PS: Myslím, že dárky, se kterými si dal dárce práci, mají mnohem větší váhu než cokoliv, co by mu dotyčný mohl koupit...

    OdpovědětVymazat
  5. *v prváku na vejšce jsem chtěla napsat!  :D

    OdpovědětVymazat