pondělí 16. prosince 2013

Špatná životní strategie snižuje fitness.

Na praktikum z protistologie jsem svědomitě přinesla vzorek ze zahradního jezírka. Léta jsem chtěla zjistit, jaká havěť se skrývá pod jeho hladinou – a teď jsem měla jedinečnou příležitost. Bez pomoci vyučujících bych ale samozřejmě nepoznala vůbec nic. Tak třeba jakousi trubénku jsem popsala jako „dvě třešně na stopce“ a rozpadlou obrněnku zase považovala za malý zázrak, neboť vypadala jako kupička tyrkysových korálků. A místo toho, abych se zabývala prvoky, jsem se kochala krvelačnou nestvůrou pijavenkou.
Ale můj vzorek obsahoval ještě větší podivnosti.
„Tohle bude asi nálevník,“ povídá mi jeden z vyučujících. „Ale nemocný. S rakovinou.“
„Protist s rakovinou?“ diví se druhý. „A to by jako vypadalo jak? Že by se nekontrolovaně dělil?“ Zasměje se vlastnímu vtipu a už se hrne k mému mikroskopu. „Na to se tedy musím podívat… Ona je to ve skutečnosti mastigaméba.“
„S tolika bičíky? To těžko,“ oponuje mu ten první.
„Já viděl jen jeden.“ Znovu se podívá na preparát. „No, ještě, že už to někam zdrhlo.“
V naší škole je veselo. Škoda jen, že to veselo mám poslední dobou opravdu jen ve škole. Pro nedostatek kvalitnějšího materiálu se směju i nad učebnicí ekologie (která ale, nutno dodat, obsahuje perlu za perlou – dostala mě například informace, že „mnoho druhů bambusu se po mnoho roků rozmnožuje vegetativně, vytvoří husté porosty a jednotlivé výhony jsou od sebe často i fyzicky odděleny; přesto pak všechny naráz vykvetou a zemřou – po sexuálních orgiích tak nastává doslova hromadná bambusí sebevražda“).
A snažím se přežít aspoň do Vánoc.

(A/N: Tohle mělo být drabble, jediný útvar, který si teď z časových důvodů mohu dovolit. Jenže slova se mi záhadně zmnožila na více než dvojnásobek původní délky. Asi jsem už vážně potřebovala něco napsat, byť by to mělo být bez valného smyslu.)

1 komentář:

  1. Tak ten úryvek s bambusí sebevraždou mě pobavil taky. :D
    Neuvěřitelné, kolik potvůrek se najde v takovém vzorku.

    OdpovědětVymazat